תזונה אישית

תזונה בריאטרית- קיצורי קיבה

תזונה מתאימה לאחר ניתוח בריאטרי ( קיצור קיבה) חשובה מאוד להצלחת תהליך הירידה במשקל. הדיאטה המומלצת מכונה "הדיאטה הרב שלבית" ולה שלוש מטרות עיקריות: לאפשר החלמה של האזור המנותח, למנוע סיבוכים ואי נוחות לאחר הניתוח ולקדם את הירידה במשקל תוך אספקה נאותה של רכיבי תונה חיוניים.

קרא עוד...

גיל הזהב

עם הגיל משתנים הצרכים התזונתיים, ספיגת המזון ורגישות לחסרים תזונתיים, השינוי הוא הדרגתי ומשתנה מאדם לאדם. לרוב ישנה צריכה קלורית מופחתת ובמקביל ניצול ירוד של המזון ולכן יש ליצור מצב בו כל קלוריה הנצרכת תהיה איכותית ותזין את הגוף בצורה מקסימלית. בנוסף- הדרישות לויטמינים ומינרלים בגיל זה שונות ויש לתת את הדעת לכך.

קרא עוד...

יתר לחץ דם, סכרת ושומנים בדם

למצב בריאותכם ישנן השלכות על התזונה שלכם והפוך- התזונה משפיעה על מצב בריאותכם. שם המשחק הוא- מניעה! על מנת למנוע מצבי תחלואה כמו יתר לחץ דם, שומנים בדם, סכרת ועוד יש להקפיד על תזונה נבונה ופעילות כחלק מאורח החיים. במידה ובדיקות רפואיות מצביעות על מצב רפואי המצריך התייחסות תזונתית ספציפית, מומלץ לשנות את אורח החיים בהתאם

קרא עוד...

תזונת ספורט

פעילות גופנית כחלק מחיינו חשובה לשמירה על הבריאות ולשמירה על משקל והרכב גוף תקין. סוג הפעילות דורש התייחסות תזונתית מתאימה- מסך הקלוריות הנדרשות ביום ועד להרכב המזון, אספקת הויטמינים והמינרלים בצורה ספציפית. אספקת החלבון והפחמימות משתנה בהתאם להוצאה הקלורית ולעוצמת הפעילות המבוצעת. על מנת להשיג אימון אפקטיבי יש להקפיד על תזונה התומכת באימון, אם לא- האימון לא יביא את התוצאות המיוחלות....

קרא עוד...

גיל המעבר

גיל המעבר מתאפיין בתנודות הורמונליות חזקות ובסימפטומים המשתנים בכל אישה. יכולים להיות גלי חום, תנודות במצב הרוח, יובש, בעיות שינה ועוד... סימפטומים אלה משפיעים על איכות החיים ולכן חשוב להיעזר בתזונה נכונה העשויה לעזור בהתמודדות עימם ולשפר את איכות חייך משמעותית. במקביל להנחיות תזונתיות מתאימות- הרכב המזון, פריסתו לאורך היום ספציפית לדרישותייך, אספקת ויטמינים ומינרלים כראוי ופעילות ניתן לשלב תוספי מזון. כל זאת כמובן בהתאמה אישית בלבד.

 

 

 

קרא עוד...

תזונת נשים- הריון, לידה והנקה

בתקופת ההיריון הדרישות התזונתיות משתנות ושינויים הורמונליים עשויים להשפיע על הבחירות התזונתיות. על מנת לשמור על בריאותך ועל בריאות העובר מומלץ לשמור על הרגלי תזונה בריאה גם בתקופת ההיריון ולשמור על עלייה מבוקרת במשקל. לאחר הלידה, הירידה במשקל גם כן צריכה להיות מבוקרת תוך כדי שמירה על אספקה נאותה של אבות המזון, ויטמינים ומינרלים.

 

 

 

קרא עוד...

הרזיה ודיאטה נכונה

ירידה במשקל היא תהליך מורכב אך יותר מאפשרי! מרבית הסובלים מעודף משקל יעידו כי החלק הקשה הוא השמירה על ההישגים לאורך זמן. החכמה היא ליצור מצב בו התזונה מאוזנת (מבחינת ההרכב וגם מבחינה נפשית) ושניתן לקיים אותה לאורך זמן. במקביל, מומלצת הוצאה אנרגטית על ידי פעילות ספורטיבית , כזו שנעים ואפשר לבצע לאורך זמן. הירידה הנכונה במשקל צריכה להיות בקצב נכון , ירידה מרקמת השומן ולא מהמסה הרזה והטמעת ההרגלים החדשים הנרכשים.

 

 

קרא עוד...

צמחונות וטבעונות

תזונה מאוזנת היא זו המספקת את כל אבות המזון, ויטמינים ומינרלים הנדרשים לגופינו. צמחונים וטבעונים נמנעים מכמה קבוצות מזון ובכך עשויים ליצור חסר תזונתי. אולם, הרגל תזונה צמחוני עשוי להיות אלטרנטיבה בריאה להרגלי התזונה המודרנית הקלוקלת באם ישמרו הנחיות מתאימות הכוללות תחליפים וגיוון בצורה נכונה.

 

 

קרא עוד...

תזונת ילדים ונוער

תקופת הילדות הינה תקופה של גדילה והתפתחות מואצת בה הדרישות התזונתיות גבוהות מהרגיל. כידוע, הרגלים נרכשים ומוטמעים בנו עוד משחר ילדותינו ולכן אורח חיים בריא ומאוזן אצל הילד ישפיע במידה רבה על אורח חייו בעתיד. נקודת ההתחלה – סגלו הרגלי אכילה נכונים בבית,

קרא עוד...