השקשוקות של קרן

 

השקשוקות של קרן- ארוחה שלמה, משביעה וטעימה !!!

שקשוקה יכול להיות גיוון מעולה לארוחת ערב ואפילו לארוחת צהריים חלבית. לצד השקשוקה שלבו סלט ירקות + 2 פרוסות לחם קל מלא, בתיאבון!

שקשוקת עגבניות ופלפלים (2 מנות, כל מנה כ- 150 קלוריות)  
   


                                               
מצרכים:
       

5 עגבניות אדומות בשלות, חתוכות לריבועים
2 פלפלים אדומים או ירוקים, חתוכים גס לריבועים בצל קצוץ
4 שיני שום פרוסות דק פלפל ומלח לפי הטעם אורגנו ובזיליקום לפי הטעם (למי שיש תבלין טרי, עדיף)
כף שמן זית
2 ביצים שלמות + 2 חלבוני ביצה (רק הלבן)                                                                                                   

אופן הכנה:                                                                                                                                                          

מחממים מחבת עמוקה, כשהיא חמה מוסיפים כף שמן זית ומיד מטגנים את הבצל והשום עד הזהבה.
מוסיפים את הפלפלים לכמה דקות ואת העגבניות , מתבלים ומנמיכים את האש.                                              
כאשר הרוטב נהיה אחיד ורך, שוברים פנימה את הביצים והחלמונים. מכסים את המחבת ומבשלים על אש נמוכה עד שהביצים מוכנות.

  

 

שקשוקת פטריות וכוסברה (2 מנות, כל מנה כ150 קלוריות)                                                       


 

מצרכים:       

חבילת פטריות שמפניון טריות, שטופות ופרוסות בצל גדול קצוץ
4 שיני שום פרוסות צרור כוסברה שטוף וקצוץ דק
2 עגבניות בשלות, אדומות חתוכות לריבועים גדולים
מלח, פלפל, אורגנו לפי הטעם
כף שמן זית 2 ביצים + 2 חלבוני ביצה (רק לבן)

אופן הכנה:                                                                                                                                              

מחממים מחבת עמוקה, כשהיא חמה מוסיפים כף שמן ומיד מטגנים את הבצל והשום עד הזהבה.
מוסיפים את הפטריות ואחרי כמה דקות את העגבניות ומתבלים. שוברים את הביצים והחלבונים ומנמיכים את האש.
כשהביצים מוכנות, מפזרים את הכוסברה מעל וסוגרים את המחבת עד ההגשה.

 

שקשוקת מנגולד (2 מנות, כל מנה כ-150 קלוריות)                                                                   


 

מצרכים: 

חבילת עלי מנגולד, שטופים, רק החלק הירוק. לקרוע אותם גס בידיים (לא לחתוך בסכין)
10 שיני שום פרוסות
כף שמן זית
מלח ופלפל לפי הטעם 2 ביצים + 2 חלבוני ביצה (רק הלבן)

 

אופן ההכנה:         

מחממים מחבת עמוקה, כשהיא חמה מוסיפים את השמן ומיד מטגנים את שיני השום. מוסיפים את עלי המנגולד עד שהם מצמצמים מהנפח שלהם. מתבלים ושוברים את הביצים. מבשלים על אש נמוכה עד שהביצים מוכנות.  

בתיאבון!!!!  

 

 

                                     

קרן לפידות-שווקי, דיאטנית קלינית BsC RD

תזונה רפואית, הרזיה, תזונת ספורט, בריאטריה ותזונת ילדים ונוער                                                           
קליניקה אישית וקבוצות תמיכה

 

054-2517199     www.eathealthy.co.il        This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.