הפינה החודשית

דיאט או לא

                                           מתוק וקל  ?                 

             

לפני 150 שנה צריכת הסוכר במערב היתה 2.5 ק"ג סוכר לשנה

היום צריכת הסוכר לנפש בשנה היא 50 ק"ג ויותר !

 

בתור "מכורים לסוכר" כולנו מחפשים תחליפים למתוק שהם בדרך כלל על ממתיקים מלאכותיים.

 

  • דיאבטיים : בעלי ערך קלורי מופחת, לא נעדרי קלוריות לחלוטין! לדוגמא: סורביטול, פרוקטוז
  • דיאטטיים : בעלי ערך קלורי נמוך ואף אפסי. כמו – סוכרזית

 

האם אתם סובלים מ –

 

כאבי ראש ומפרקים                      התכווצויות  הירדמות ועקצוצים

קוצר נשימה                                צלצולים באוזניים אובדן חוש טעם

דיכאון                                         פגיעה בראייה נדודי שינה

דופק מהיר                                  חרדה אובדן זיכרון

השמנה                                      שלשולים בחילות

צריבה בהשתנה                           גירוד בעור צמא  

 

יכול להיות שכמות הממתיקים המלאכותיים התזונה שלכם מוגזמת !

 

  • סכרין בחיות מעבדה העלה שכיחות סרטן בשלפוחית השתן כשניתן בכמויות גדולות
  • ציקלמט – בעיות במערכת העיכול, מעלה ל"ד ומסרטן בבע"ח. נאסר לשימוש ב-1969                                                  

בארה"ב ,בארץ עדיין קיים.....

  • אספרטיים – החומר מתפרק בקלות ולכן יש תאריך אחרון לשימוש ואיננו מתאים לבישול ואפייה
  • אססולפם K – עדיין לא יודעים עליו הרבה, הוא עמיד בחום ולכן מותר לאפייה ושתייה חמה
  • סורביטול- מסתבר שגורם גם לעלייה ברמת הסוכר
  • דיאט קולה- גורם להשמנה בעקבות פגיעה באינזים שמפרק שומן....

 

אבל גם הסוכר גורם לתחלואות רבות ....... אז איך בוחרים ?

 

  • לא לעבור את הכמות המקסימלית לצריכה והשתדלו גם לא להגיע אליה ....
  • לצמצם את הכמויות – אין שום סיבה לשתות בכוס אחת יותר מטבלייה אחת של ממתיק

אפשר בהחלט לשתות עם חצי ממתיק – מספיק מתוק ופחות טעם לוואי , תנסו ....

  • במקום משקאות דיאט – שתו מים! שימרו כוס דיאט אחת לארוחה או כשבא משהו מתוק
  • השתמשו במתוק שהוא פחות מזיק וכמה שפחות סינטטי – לקרוא את תוויות המזון !
  • זכרו – תחושת המתוק משתנה, אפשר גם לשתות ללא סוכר .....    



בהצלחה,

קרן התזונאית